Hej på er!
Ligger i soffan och funderar på vad man ska hitta på inför julen, med julmarknader och allt. Vill först och främst gå på några julmarknader i närheten av där vi bor, några på lite avstånd och åka till antingen Tyskland eller Storbrittanien på en weekend mitt i veckan. Så får det bli när man alltid jobbar helg!
De jag vill gå på nära hemma är:
Mönsterås julskyltning, inget datum ute än men brukar vara i slutet på november.
Pataholm julmarknad, en underbart mysig julmarknad, inget datum än men brukar vara i mitten på december.
Kalmar julmarknad, på slottet 26-29/11, larmtorget och baronen 28-29/11, Kalmar är en underbar stad på vintern, de lägger mycket krut på julbelysning och mysstämningen!
Kläckeberga julmarknad, 21-22/11, en liten bit utanför Kalmar, mysigt och intimt.
Skälby julmarknad, 6 december, vår fina 4h-gård i Kalmar, aldrig besökt!
Tror inte jag kommer kunna gå på alla pga mitt jobb, dumt när man jobbar helg jämt men ja!
Sen vill jag åka på Huseby, pågår 5-13/11 i år! Och Kosta givetvis, relativt nära, inget datum släppt än!
För två år sen var vi i Västervik på en fin julmarknad med jättebra julbord, tror det var på slottet om jag inte minns helt fel!
 
Och sen då blir det förhoppningsvis Tyskland eller GB ett par dagar i december med!
Vad ska ni gå på för julmarknader i år?

Ha det bra i sommarvärmen!

Kommentera

Publiceras ej